diumenge, 13 de maig del 2007

TURISME I COMERÇ: EIXOS CLAU A PUIGCERDÀ

Dinamisme turístic i comercial: farem una promoció turística i comercial efectiva i diversificarem l’oferta per obrir nous mercats, tant d’àmbit nacional com internacional. Incidirem a crear una oferta turística atractiva per als dies feiners i les èpoques de temporada baixa.
Cooperació entre sector públic i privat: la promoció turística es farà conjuntament amb la resta de la Cerdanya, la marca Pirineus i el patronat de turisme de Girona-Costa Brava, i també amb la implicació dels agents privats i les associacions de la vila. Especialment, es reforçarà la col•laboració entre l’associació de comerciant i l’ajuntament.
Donarem un nou impuls al patronat de turisme perquè sigui el motor de la promoció turística a Puigcerdà i farem una nova oficina de turisme.
Separarem l’àrea de festes de l’àrea de turisme, per tal que turisme tingui un pressupost propi dedicat realment a la promoció turística. Farem una inversió important en edicions i fullets informatius, participació en fires i “workshops”, promoció a traves dels mitjans de comunicació i senyalització turística, comercial i de serveis. A mes, totes les edicions turístiques inclouran informació sobre comerç i l’hostaleria del municipi.
Comissió de festes: enriquirem la festa de Reis (mes musica, mes llum, mes regals, mes il•lusió);festa del trinxat (desprès de dotze anys, cal donar-li un toc diferent, despolititzar-la i que serveixi realment per potenciar la gastronomia pròpia de la comarca); tornarem a celebrar el Carnestoltes; festa major (ubicarem les atraccions fora del nucli urbà i crearem altres activitats pròpies de festa major als carrers de la vila); festa de l’estany (es crearà una comissió de carrossers, s’augmentaran els ajuts i s’ampliaran les activitats); festa de la sagristia (donarem mes rellevància a la festa de la patrona de la vila) i cap d’any (festa popular en una carpa a la plaça del Call). També es crearà la festa dels Càtars.