CiU ja fa temps que planteja la remodelació de les places del centre històric i la necessitat de solucionar els problemes de mobilitat i aparcament que pateix la nostra Vila.
Pel que fa a les places, CiU proposava per a aquesta legislatura la remodelació de les places Santa Maria-Herois i de la plaça Cabrinetty. La plaça de l’Ajuntament no hi figurava, i en el seu lloc es proposava la reforma del passeig 10 d’Abril, que es considera més prioritari.
Considerem que la remodelació de places és un projecte positiu i necessari per a Puigcerdà. Es tracta, doncs, d’una reforma urbanística important que servirà per millorar la imatge dels espais més emblemàtics de la Vila i per dissenyar el Puigcerdà del futur.
Al mateix temps, defensem que aquest projecte ha d’anar unit i s’ha de fer simultàniament a la creació de nous espais d’aparcament al centre de la Vila. Es tracta d’un problema que ve de lluny i que ara, amb la remodelació de les places, es veurà agreujat.
En aquest aspecte, hi ha hagut manca de planificació per part de l’equip de govern, que ha decidit tirar endavant el projecte de les places sense tenir cap alternativa pel que fa a nous llocs per aparcar. A més, la solució no passa per situar tots els aparcaments allunyats del centre urbà. Per tot això, com que creiem que si hi ha voluntat es poden trobar solucions, defensem que:
Cal estudiar totes les propostes que hi ha sobre la taula per fer un pàrquing municipal al centre de Puigcerdà, com per exemple la creació d’un pàrquing a la zona de l’Institut (amb accés de vehicles per l’avinguda Catalunya i accés de vianants per la plaça Regne de Mallorca), a l’avinguda Coronel Molera i carrer Higini de Rivera o bé a d’altres indrets del centre urbà.
S’han de millorar i optimitzar els aparcaments ja existents, entre ells el que hi ha sota el Museu Cerdà, per augmentar-ne la capacitat.
S’han d’oferir alternatives de transport públic com a mesura complementària i estudiar la creació d’un bus urbà.
S’ha de reordenar la circulació de tota la Vila.
Per altra banda, tenint en compte que es van presentar més de 20 projectes per a cadascuna de les places, creiem que en la consulta popular s’hauria d’haver donat un ventall per escollir més ampli, perquè la gent pogués triar si volia el manteniment d’una part dels aparcaments rotatoris o no, potenciar els espais verds, posar en valor el patrimoni de la Vila, etc. En aquest sentit, entenem que un nombre raonable hauria estat 4 projectes finalistes per plaça diferents entre si i, com en tota consulta popular, donar també l’opció del vot en contra.
Creiem que la consulta popular era dirigista, i per això la participació va ser extraordinàriament baixa (6,99% de participació per un 93,01% d’abstenció). A més, es va registrar un elevat nombre de vots en blanc (un 15% de la gent que va anar a votar). Davant d’aquests resultats, l’alcalde de Puigcerdà no pot dir públicament que li és igual que voti una persona o mil, com tampoc pot dir que a Puigcerdà sobren aparcaments i que, per tant, no és una prioritat de l’equip de govern. A més, sembla que l’alcalde es preocupi més per l’empresa SABA que no pas per l’interès general de la Vila.
Finalment, també hem demanat que es constitueixi un grup de treball integrat per regidors dels diferents partits, tècnics i representants de la societat civil i el món associatiu. El seu objectiu seria estudiar totes les alternatives d’aparcament per trobar una solució estructural que permeti resoldre el problema a llarg termini. Aquesta és la proposta que volem que aprovi el Ple municipal.
1 comentari:
trobo que la manca d'aparcament a Puigcerdà es pot sol·lucionar, el que falta es voluntat politica.
Publica un comentari a l'entrada