divendres, 3 de juliol del 2009

CiU denuncia que Renfe envia tota la “ferralla” de rodalies a la mitja distància de Catalunya, que s’està convertint en “un punt de reciclatge”

Rull afirma que avui els serveis de regionals catalans estan proveïts per les unitats més antigues de la flota de Renfe i que les noves unitats que operen a Madrid no arriben a Catalunya

El Portaveu d’Infraestructures de CiU al Parlament de Catalunya, Josep Rull, denuncia que “Renfe envia tota la ferralla de rodalies a la mitja distància, que s’està convertint en un punt de reciclatge”. En aquest sentit, Rull afirma que “avui els serveis regionals catalans estan proveïts per les unitats més antigues de la flota de Renfe i que les noves unitats, més modernes, que ja operen a Madrid no arriben a Catalunya, tot i el compromís que l’Estat va adquirir fa dos anys”.

Per tant, lamenta que “Renfe està agreujant la situació precària del servei de mitja distància amb l’aportació dels trens més obsolets procedents de rodalies”.

Això contrasta amb què “és amb els regionals de Catalunya on es recapta la meitat dels ingressos que es generen al conjunt de l’Estat”.

El diputat de CiU detalla que ara rodalies quan substitueix un tren S-440 (de l’any 1975) per un CIVIA, la S-440 substituïda passa a regionals i que els serveis de mitja distància de Catalunya estan proveïts per les unitats més antigues de tota la flota de Renfe: S-440 (van entrar en servei l’any 1975), S-470 (van entrar en servei l’any 1975) i S-448 (van entrar en servei l’any 1987).

Trens que no haurien de circular per qüestions de seguretat

A més, Rull alerta que “s’estan donant situacions perilloses per als usuaris”, ja que a Catalunya avui dia “hi circula un Catalunya Express S-448, sense portes automàtiques”. Es tracta d’un tren que pot anar a 160 km/h i en el qual “qualsevol usuari podria obrir les portes enmig del trajecte”.

També detalla que en aquest context de material obsolet i precari, atesa la manca de material, “està circulant la unitat S-448 002, que va patir l’accident de Torredembarra ara fa dos anys, amb un vagó menys (el més malmès) que no s’ha pogut reintegrar”. També constata “els problemes que hi ha amb l’aire condicionat” i que “les avaries en els sistemes d’aires en ple estiu ja formen part d’una rutina inadmissible.”