dilluns, 16 de maig del 2011

Programa Municipals 2011 - Turisme i comerç



Fer una veritable política de promoció turística i comercial. Posicionar Puigcerdà com a capital del Pirineu de l’esport, l’oci, la cultura i la natura. Explotar més que som una cruïlla entre 3 nacions. Vendre conjuntament Puigcerdà i la Cerdanya.

Apostar pel turisme de qualitat i la innovació en turisme. Desestacionalitzar el turisme i fer tasca comercial per captar clients, congressos, convencions, estades d’empreses, etc.

Separar l’Àrea de Festes de la de Turisme i que tinguin pressupostos diferenciats.

Tenir un Patronat de Turisme actiu, amb mentalitat d’empresa privada, que convoqui reunions amb el sector i aprofundeixi en la cooperació públic-privat (Associació de Comerç, bars i restaurants, hostaleria, gremis i agrupacions empresarials).

Establir sinèrgies per abaratir costos amb el Patronat Comarcal de Turisme, l’Alta Cerdanya, Costa Brava-Pirineu de Girona i Turisme de Catalunya.


Repensar l’enfocament del Punt Cat i replantejar el projecte Viles amb personalitat.

Fer una nova Oficina de Turisme al centre de la Vila, moderna i amb horaris més lògics. Posar una pantalla tàctil a l’Oficina de Turisme amb informació hotelera i de serveis.

Oferir paquets a mida per a diferents segments de clients i una gamma de productes de 2 dies (que actualment tenen més sortida al mercat). Aprofitar la proximitat amb la Costa Brava i amb Barcelona per oferir paquets que combinin mar i muntanya.

Disposar d’una bona base de dades (cartera de clients), fer un seguiment constant de la clientela i donar resposta a les seves necessitats.

Vendre Puigcerdà a l’exterior: primar l’assistència a workshops en comptes de les fires de turisme on ja tenim presència per altres vies.

Motivar la gent perquè vingui a Puigcerdà: activitats al carrer, fires i mercats, Nadal al carrer, Parc infantil per Nadal i Setmana Santa, etc.


Publicitat: Tots els fulletons turístics contindran informació sobre comerç, hostaleria i serveis. També hi haurà publicacions monogràfiques d’esports, senderisme, gastronomia, turisme familiar, cultura, patrimoni, etc. Fer una àmplia difusió d’aquesta publicitat entre el comerç i l’hostaleria. Ser presents als fulletons dels grans tour-operadors. Utilitzar noves vies publicitàries (mailing, sms). Disposar d’una pàgina web actualitzada i útil. Editar un butlletí sobre totes les activitats de la Vila (festes, fires, esports, cultura...).

Disposar d’una xarxa de camins potent i ben senyalitzada.

Explotar més el sector de neu i de gel, així com el golf.

Utilitzar el Pla de Dinamització Comercial com a un full de ruta de la política comercial. Consolidar-nos com a referent comercial de la Cerdanya i del Pirineu Català.

Tenir una visió global del fet de ser una Vila turística i comercial, vetllant especialment per la mobilitat, la proximitat dels aparcaments, la senyalització i la qualitat urbana (neteja, papereres, jardineres, instal·lació de quioscos per a cartells, manteniment dels carrers i espais verds, etc.).

Col·laboració amb les àrees de cultura, festes i esports per treure un rendiment turístic de les activitats que organitzen.


Adquisició de noves carpes per a fires i activitats. Posar al dia les fires i mercats.

Contractar el trenet de la Festa Major més sovint i en determinades èpoques de l’any.

Festes de la Vila: Potenciar la cavalcada de Reis. Donar un relleu especial a les nostres festes més característiques (Trinxat, el Roser, festa de l’Estany, Fira de Bestiar), així com a la festa de la Mare de Déu de la Sagristia. Prestar un major suport als carrossaires de la festa de l’Estany. Crear una celebració de temàtica històrica sobre els càtars o els carlins. Instaurar un ball de disfresses per Carnestoltes que complementi la rua de les escoles. Organitzar balls els diumenges. Primar la contractació de grups locals en les festes de Puigcerdà. Ser imaginatius per reduir despeses.